Skip to main content

Week 1; 5 november '14

Nog niet genoeg briefjes

Begonnen aan mijn opleiding webdesign, na 4 jaar weer naar school. 22 weken, 22x huiswerk en een blog bijhouden.. GEWELDIG! Ik heb er zin in! ;)

Het maken van een structuur voor een basisschool, wat is belangrijk op een website, wat moeten ouders kunnen vinden om hun kind op deze school te plaatsen. Hoofdkoppen en wat zijn de subkoppen. Leuk, want ik ben hier helemaal niet in thuis.. Verschillende websites bezocht en briefjes zitten scheuren en deze vervolgens digitaal gemaakt.

Verder hoofdstuk 1 uit het groene boek, html tekst schrijven. Dit had ik al wel eens eerder gedaan tijdens mijn opleiding DTP, maar moest ’t nog wel ff afstoffen ;)

Week 3- Markethier briefpapier (rijmt!)

Week 3- Markethier briefpapier (rijmt!)

Tussen de bedrijven door blijven we bezig met de ontwikkeling van mijn eigen Markethier huisstijl. Daarnaast aan het schetsen en ontwerpen geweest voor de Logopediepraktijk. Heel goed te combineren met het gezinsleven zoals jullie zien :)

Vanavond aan de slag om eigen briefpapier af te maken. Maar wie stuurt er tegenwoordig nog brieven? Laten we het maar e-mail opmaak noemen dan. 

 

Week 1 Logo schetsen en kleurgebruik

Week 1 Logo schetsen en kleurgebruik

Grrr.. Ik weet precies wat ik wil met het logo, de opdracht voor het kinderdagverblijf. Maar wat is het moeilijk om het te tekenen en ik hoor het Marco nog zeggen, 'Houd het eenvoudig". 

Misschien laat ik me gewoon teveel afleiden door mijn (onlangs) ontdekte interesse in kleuren. Wat zijn er veel, ik vind het zo interessant.

Zou het niet mooi zijn, als ik in al mijn toekomstige ontwerpen, heel bewust kleuren kon inzetten.

Enfin, nog koffer pakken want vakantie begint bijna, 2 weken in Lochem lekker dicht bij de DDA maar geen computer mee. Dan maar extra veel oefenen met tekenen, ergens liggen in huis nog kleurpotloden.

 

 

Week 1: Logo schetsen: Market-hier!

Week 1: Logo schetsen: Market-hier!

Ik ga gelijk enthousiast van start. Vandaag hebben we de eerste dag gehad van de nieuwe cursus. Weer  een inspirerende les! Ik ga deze cursus wijden aan mijn eigen huissstijl aangezien ik net heb besloten als zelfstandige door te gaan. Daarnaast ga ik werken aan de huisstijl voor een startende logopediepraktijk. Het prettige van mijn eigen huisstijl is dat ik vanaf punt nul kan beginnen met opbouwen. Een mooie uitdaging.

Wat is het lastig om een naam te bedenken! Na heel wat hersenspinsels kom ik uit bij: Market-hier.
(Ik richt me op marketing, communicatie en ontwerp.) Schieten op deze naam kan nog :-)

Hierbij vast mijn eerste schetjes op papier.

HTTPS bevordert de vindbaarheid

HTTPS bevordert de vindbaarheid

Google laat te pas en te onpas weten hoe belangrijk ze veiligheid en beveiliging vinden. Ze zorgen dat hun eigen servers en systemen zo veilig mogelijk zijn, maar spoorden mensen ook steeds vaker aan om zelf beveiligingsmaatregelen te treffen. 

Beppie - Week 4

Beppie - Week 4

Deze week heb ik verder gewerkt aan het logo-ontwerp en een wireframe voor Flex Carclean. Ik heb verschillende variaties van het logo gemaakt in verschillende kleuren en met of zonder extra afbeeldingen eromheen. Ook heb ik heb verschillende lettertypes geprobeerd. Uiteindelijk gaat mijn voorkeur uit naar het oranje logo zonder poespas erom heen. Het oranje is fris en sprekend. Daarnaast is het doel van Flex carclean om ooit snelle wagens als Ferrari en Lamborghini te wassen en op te knappen. Het frisse oranje past goed bij Ferrari rood en Lamborgini geel. Het logo vraagt nog een beetje finetuning, maar het eerste ontwerp is er.

 

 20140615 193018 resized20140615 193027 resized

Week 4 - waar is de 6?!

Dinsdag 10 juni 2014

2 weken geleden hadden we de bijeenkomst van de eindpresentatie, waar ik uiteindelijk bijna niet bij was! Toch nog best wel jammer, maar ik heb mijn 'diploma' voor het eerste deel op zak :)! Straks nog even checken met opdrachtgeefster Carla of we de huidige foto's voor het drukken gebruiken of niet, weet namelijk niet zeker of ze nou rechtenvrij zijn of niet...


Beppie- Week 3

Beppie- Week 3

De afgelopen tijd ben ik amper toegekomen aan het werken aan de eindopdracht. Ondertussen heb ik gelukkig wel meer informatie vanuit de opdrachtgever en ook is het eerste logo ontwerp gereed. Deze laat ik de volgende keer zien, want voor nu laat ik jullie graag zien waar dan wel al mijn tijd in heeft gezeten.

De afgelopen weken werd ik opgeslokt door het volgende: de organisatie van de Publieksdag 150 jaar spoor in Zwolle, die ik namens ProRail organiseerde. Naast het organiseren van de dag, heb ik mij in de avonduren gestort op het ontwerpen van een banner, logo, poster, flyer en plattegrond. Dit leek mij namelijk de perfecte kans om mijn portfolio uit te breiden. Het koste bloed, zweed en tranen, maar uiteindelijk was ik erg trots mijn banner op station Zwolle te zien te hangen! De 3000 flyers waren binnen no-time op en de dag werd gepromoot met 50 posters in en rondom station Zwolle. Diverse media hebben de flyer en een aangepast banner-ontwerp vertoond op hun site of h-a-h-blad Uiteindelijk bezochten 8000 mensen de publieksdag, meer dan wij als organisatie hadden durven dromen.

FLYER 150 jaar spoor in Zwolle-voorkant  FLYER 150 jaar spoor in Zwolle-achterkant

banner op station1

Week 3 - Meet Six feet

Week 3 - Meet Six feet

Vorige week heb ik mijn blog overgeslagen, vergeten! Maar nu zit ik er klaar voor! Deze week stond in het teken van Meet Six feet. De naam voor mijn eigen bedrijf! In de teaser zien jullie ook het logo. Er moet nog het een en ander gefinetuned worden en ik zit nog met wat twijfels als: wel of geen "dit is wat ik doe" tekt in mijn logo, is de 6 wel goed zichtbaar? 

 

Week 3 - Stefan

Ik heb een gesprek gehad met de eigenaresse van de kapsalon. De salon heeft voor ongeveer 2 jaar geleden een verbouwing ondergaan om weer mee te kunnen met de tijd. Zo hebben ze een relaxruimte met massagestoelen waar ze je haren wassen.Op de eerste verdieping is hun beautysalon gevestigd. mariel is nu zelf bezig met allerlei cursussen om nog meer kennis in huis te halen. Dit is dan ook meteen het belangrijkste speerpunt waar ik rekening mee moet houden. Het moet een totaalconcept worden. En dit willen ze ook uitstralen naar buiten toe. Niet alleen als kapper maar ook fashionstyling,schoonheidssalon, make-up artists, visagie, kleuranalyse en stijladvies. Ze gaf mij het woord Image styling mee.

De uitstraling moet zijn stoer chique en niet ordinair.

De steunkleuren mogen zijn, paars lila donkerblauw turqouise. Misschien als combinatie oid.

Ik heb even een schetsje toegevoegd puur wat er in me opkwam na het gesprek. Daar ga ik verder mee aan de slag.

 

Week 2 - Stefan

Even weer een blogje omdat ik me verplicht voel wat op te schrijven. het is alleen erg lastig 150 woorden te tikken als je niets te vertellen hebt over de voortgaan van mijn logo. Ik heb de afgelopen weken alle tijd die ik had gestopt in het maken en afronden van mijn Indesign eindopdracht. dat was prioriteit nummer 1. De aanzet voor het maken van een huisstijl voor de kapsalon heeft daardoor nog even op zich laten wachten. Hopelijk lukt het mij die tijd de komende periode in te halen.  

Week 2 - Beppie

Het bedrijf waarvoor ik een logo en huisstijl ga ontwerpen is Flexcarclean. Dit is een startend autopoetsbedrijf. Flexcarclean komt naar de auto-eigenaar toe om de auto's schoon, krasvrij en eventueel showroom klaar te maken. Omdat Carflexclean nog maar net begint, kon de eigenaar van het bedrijf de briefing nog niet direct goed invullen. Er bestaat nog geen duidelijk beeld over de doelgroep en het gewenste imago. Daarom volgen ook mijn schetsen en ontwerpen later.